Så ska social commerce få Lagerhaus att växa

Report this content

“If I had to guess, social commerce is the next area to really blow up”, sa Facebooks grundare Mark Zuckerberg när Places lanserades i USA 2010.

Några månader senare får man säga att Mark hade rätt. Social commerce, eller social shopping som det också kallas, är just nu det stora samtalsämnet bland e-handelsföretag runt om i världen. Ett företag som lyckats bli ledande på området är amerikanska Groupon som efter bara två år nådde USD 500 miljoner i intäkter och kallas nu det snabbast växande företaget någonsin.

Den 5 maj lanserar heminredningskedjan Lagerhaus ett e-handelssamarbete med sex svenska bloggar inom mat/bak och inredning/design. De kommer att sälja sina favoritprodukter från Lagerhaus på sina bloggar. Samarbetet är det första i sitt slag och startskottet för svenskar att shoppa socialt online.

Dagen innan lanseringen, onsdag den 4 maj, bjuder Lagerhaus in till pressträff för att presentera företagets satsning på social commerce “Lagerhaus ℅”. På pressträffen kommer Lagerhaus VD Lars Bonander och marknadschef Johanna Cargioli att prata om bakgrunden till projektet och demonstrera hur det kommer att fungera. Medverkar gör även bloggare från projektet för att berätta om deras involvering och hur de tror att social commerce kommer påverka den svenska bloggvärlden.

Dessutom kommer Ulrika Rudqvist, konsult inom digitala medier och e-handelsexpert på Internetworld, att ge en inblick i social commerce-trenden,vad som händer i världen och vilken utveckling vi kan förvänta oss i Sverige.

Välkommen!

Plats  Prime, Slussplan 9, Stockholm (T-bana Slussen)

Tid  Onsdag 4 maj, kl 12-13 (lunch serveras från kl 11:30)

OSA  Till maria.larsson@primegroup.com