ATS Kraftservice AB förvärvar Öresundskraft Tjänster AB

Lambertssons dotterföretag ATS Kraftservice förvärvar Öresundskraft Tjänster av Öresundskraft. Öresundskraft Tjänster har sin bas i nordvästra Skåne, med verksamhet avseende service, drift och underhåll samt byggnation av främst Öresundskrafts anläggningar. Företaget har 38 anställda varav hälften är elmontörer och övrig personal arbetar med bland annat anläggningsarbeten, mätaruppdrag och ledningsvisning.

Affären innefattar också två entreprenadkontrakt med ett totalt värde på ca 220 Mkr över fyra år och en ensidig option för beställaren, Öresundskraft, på 1+1 år.

ATS Kraftservice AB är ett entreprenadbolag som levererar tjänster inom energiteknik och entreprenader. Vi bygger anläggningar för kunder verksamma inom området elkraft.

ATS levererar utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kraft och distributionsnät på alla spänningsnivåer mellan 0,4-400 kV samt region och fördelningsstationer. I projektens tidiga skeden hjälper vi våra kunder med beredning och projektering för att sedan bygga, installera och driftsätta färdiga nät.

Vi bedriver vår verksamhet i hela Sverige där vi arbetar åt såväl stora som små energibolag.

Företaget är ett helägt dotterbolag till Lambertsson Sverige AB som i sin tur ingår i Peabkoncernen.

Bengt-Arne Ingelström, VD ATS Kraftservice 0733-84 75 77

Taggar: