Lambertsson etablerar Musikhjälpen i Växjö

I år markerar Musikhjälpen sitt första besök i en småländsk stad, och Växjö blir en veckas epicentrum för välgörenhet och musik. För sextonde året i rad får Lambertsson förtroendet att samarbeta med Musikhjälpen. Med ett unikt samarbete är förberedelserna i full gång för att göra årets evenemang minnesvärt.

Musikhjälpen är ett insamlingsevent som lyfter en undanskymd mänsklig katastrof, och insamlingen bygger bland annat på publikens låtönskningar. Vi på Lambertsson stöttar Musikhjälpen, vilket vi i år gör för sextonde gången i rad. Förutom att förse evenemanget med el, värme och belysning så ansvarar vi för att etablera studion och alla servicemoduler. Det är en unikt kundanpassad bodetablering som garanterar alla de bekvämligheter och funktioner som krävs för ett lyckat genomförande.

- I och med vårt täta samarbete med Musikhjälpen, har vår leverans förändrats genom åren. Eftersom Musikhjälpen som evenemang har vuxit, har deras behov också vuxit. Från att att inte ha en egen bur till att bygga en egen, från vanliga halogenlampa till LED-lampor. Nytt från förra året är att vi försett modulerna med ventilationslösningar, berättar Christoffer Ljungberg.

Avtalet för den vunna upphandlingen sträcker sig över tre år, med möjligheten till ett års förlängning. Magnus Lindén har ansvarat för upphandlingen och Martin Karlsson är projektledare för Lambertsson i Växjö. Musikhjälpen är ett projekt där Lambertsson verkligen får samarbeta över regiongränserna.

- Projektet är väldigt unikt och långt ifrån Lambertsson andra projekt. Det är mycket arbete under en koncentrerad etableringstid där förarbetet och planeringen görs tillsammans med kunden, berättar Christoffer Ljungberg.

Den 3 december påbörjas etableringen och tar några dagar. Liksom tidigare år kommer Lambertsson specialanpassa etableringen utifrån platsen. Nytt från förra året är att Lambertsson installerade värmepumpar för att ytterligare förbättra inneklimatet, vilket blivit en del av Lambertssons leverans. I år är det många ramper som behövs som dessutom ska kläs in i mattor, och en ventilationsanläggning som ska installeras. Lambertsson kommer även byta en del bodar för att förbättra ljudmiljön för programledarna. Tack vare ett tätt samarbete med SVTs platschefer och projektledare planerar Lambertsson tillsammans etablering utifrån årets plats och behov.

- Som projektledare för årets Musikhjälpen ska det bli otroligt kul att få sätta sig in i ett så nischat projekt som detta. Det ska bli spännande att få genomföra detta projekt i vårt fina Växjö, avslutar Martin Karlsson.

För mer information: Per Hovbrandt, marknadschef, 073 - 384 88 50