Lambertsson vinner upphandling för stort stadsutvecklingsprojekt

I de västra delarna av Upplands Väsby håller en helt ny stadsdel på att växa fram. En av byggherrarna är fastighetsbolaget Väsbyhem, som bygger totalt 380 bostäder, garage och kommersiella lokaler i flera etapper i den nya stadsdelen som fått namnet Eds Allé.

Visualisering Eds Allé

Lambertsson har nu vunnit upphandlingen för Väsbyhems nästa etapp. Upphandlingen gäller en så kallad APO, alltså arbetsplatsomkostnader, för kvarter A och B i Eds allé.

Patrik Wykman, Projektledare LOU på Lambertsson, ser fram emot projektet.

- Genom denna upphandling kommer vi på Lambertsson leverera allting som behövs till arbetsplatsen för att bygget ska kunna genomföras, förutom hyresmaskiner.

Det är ett stort projekt som genomförs, vilket kräver erfarenhet och god tillgång till materialvolymer. Till exempel rör det sig om nästan 16 000 kvadratmeter byggställning. I leveransen ingår alltifrån bodar, platskontor, bygg-hiss, bygg-el och tillfällig uppvärmning, belysning och ett komplett skalskydd som säkerställer arbetsplatsen.

- I upphandlingen ingår även trafikomledning och trafikskyltning i anslutning till projektet, så det är ett omfattande byggnadsprojekt vi får möjlighet att bidra till, berättar Patrik Wykman.

För mer information kontakta Therese Persson, Marknadssamordnare, 076-780 20 15

eller Per Hovbrandt, Marknadschef, 073-384 88 50

Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Lambertsson ingår i Peabkoncernen.

Taggar:

Citat