Ny chef för Lambertssons största region

Report this content

Han kommer närmast från Ramirent där han varit produkt- och marknadschef och även regionalt ansvarig. Nu får Erik Junker helhetsansvar för Lambertssons största region som består av filialer och kundcenter i Malmö, Helsingborg, Förslöv, Lund, Kristianstad, Växjö, Karlskrona och Kalmar.

Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar och sysselsätter omkring 130 personer i den södra regionen.

Erik Junker är i grunden stockholmare men skåning sedan 2013 och hemmahörande i Åhus på Österlen. Tidigare har han veckopendlat till Stockholm, men nu blir det många bilresor inom södra Sverige istället.

– Jag tycker om att bygga lag genom att lyssna på människor och plocka fram allas bästa kvaliteter, säger han. Det är viktigt för att det ska kännas stimulerande och roligt att arbeta. Kan vi jobba professionellt och hållbart och vara riktigt duktiga på att leverera kan vi också få ännu nöjdare kunder.

Erik Junker är civilingenjör från KTH och har på senare tid kompletterat med ännu en utbildning, en MBA från Handelshögskolan.

– Uppdraget är kundnära med möjlighet till många utvecklande kontakter. Här får jag nytta av både min erfarenhet och min nya utbildning. Det ser jag verkligen fram emot.

Peter Mikes, VD för Lambertsson Sverige, är mycket nöjd med rekryteringen av Erik Junker:

– Det här är en rekrytering utöver det vanliga som jag är mycket stolt över att kunna berätta om. Erik har gedigen kunskap och är en erfaren ledare. Hans tankar om hur verksamheten ska ledas stämmer väl överens med den förflyttning vi vill göra för att stärka vårt kunderbjudande och varumärke säger han.

Taggar: