Lambi stödjer Rosa Bandet-kampanjen med två produkter

Report this content

För fjärde året i rad samarbetar Lambi med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och kampen mot bröstcancer. Varje år får 7000 kvinnor i Sverige veta att de har bröstcancer och var nionde kvinna drabbas någon gång i livet.

Lambi stödjer kampanjen med två produkter, toalettpapper och servetter. Båda produkterna är prydda med ett mönster i form av ett rosa band som formas till ett hjärta.

Lambi vill påminna alla om att även små val kan göra stor betydelse. Genom att köpa produkter från Rosa Bandet-kampanjen stödjer du kampen mot bröstcancer.

­– Bröstcancer är den vanligaste cancerformen hos kvinnor och den forskning, kunskapsspridning och opinion som bedrivs inom området är oerhört viktig. Vi tror på långsiktiga samarbeten och det är nu fjärde året som Lambi stödjer Rosa Bandet-kampanjen, något som vi verkligen vill fortsätta med, säger Niklas Lindström, Vice President Marketing på Metsä Tissue.

Den 9 oktober är det dags för Lambis skattjakt i samarbete med Rosa Bandet. Målet är att med ledtrådar hitta Lambi-lamm som är gömda runtom i centrala Göteborg. Det är gratis att delta, och under dagen samlas pengar in till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Mer information om tävlingen finns på www.lambi.se/rosabandet. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bekämpar bröstcancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion kring viktiga frågor. Ytterligare information om Rosa Bandet finns på www.rosabandet.sewww.cancerfonden.se

Produkt information: Lambi Rosa Bandet toalettpapper, 6 rullar, pris 25-28 kr.
Lambi Rosa Bandet servetter, 1 paket (20 servetter) paket, 19-22 kr.

För mer information: Niklas Lindström, Vice President Marketing, Metsä Tissue.
Telefon 0501-27 51 03, e-post niklas.lindstrom@metsatissue.com

Lambis produkter är vita, mjuka, hygieniska och miljövänliga. Lambiprodukterna är tillverkade av 100 % nyfiber och är särskilt skonsamma för ömtålig hud och uppfyller kriterierna för det nordiska miljömärket Svanen. Lambiprodukterna introducerades i Sverige 1962 under namnet Vita Lamm. Idag finns Lambiprodukterna i 15 länder och genererar varje år en omsättning på över 100 miljoner Euro. Lambi ägs av Metsä Tissue som är Europas ledande tillverkare inom mjukpapper och servetter. Företaget är också världsledande vad gäller tillverkning av matlagningspapper. Metsä Tissues varumärken är: Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin, Fasana och SAGA.