Genombrottsorder för Lammhults Design Group inom det nya produktsortimentet – Kultur

Fora Form AS (Norge), dotterbolag till Lammhults Design Group AB, har vunnit sin första order inom produktsortimentet kulturmöbler (säten och stolar till auditorium för teatrar, skolor/universitet, konserthallar och sporthallar) utanför Norge på motsvarande ca 0,8 miljoner kronor till ett projekt i Sverige. ”Detta är ett genombrott för koncernen på det nyligen genomförda förvärvet av Fora Form AS, där bl.a. ambitionen var att öka exportandelen för Fora Form. Att ordern dessutom avser det, för Lammhults Design Group, nya produktsortimentet kulturmöbler är också en framgång som visar på de försäljningssynergier som finns inom koncernen.” säger Anders Rothstein, VD och koncernchef för Lammhults Design Group.

Lammhult den 7 januari 2014

Lammhults Design Group AB

Anders Rothstein

Frågor besvaras av Anders Rothstein, VD och koncernchef, telefon 070-883 98 98

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 januari 2014 klockan 13:00.

Lammhults Design Group skapar positiva upplevelser genom moderna inredningar för en global publik. Konsumentinsikt, innovation, design management och starka varumärken är grunden för koncernens verksamhet.