Lammhults Design Group har erhållit godkännande från norska konkurrensmyndigheten avseende förvärvet av Fora Form AS

Som tidigare har offentliggjorts ingick Lammhults Design Group den 18 september 2013 avtal om att förvärva samtliga aktier i Fora Form AS. Förvärvet villkorades av godkännande från norska konkurrensmyndigheten. Konkurrensmyndigheten i Norge har lämnat tillstånd till Lammhults Design Groups förvärv av Fora Form AS. Villkoret om godkännande från norska konkurrensmyndigheten har därmed uppfyllts.

Lammhult den 10 oktober 2013

Lammhults Design Group AB

Anders Rothstein

Frågor besvaras av Anders Rothstein, VD och koncernchef, telefon 0472-26 96 71,

070-883 98 98, eller Thomas Jansson, CFO, telefon 0472-26 96 72, 070-555 03 61

Informationen är sådan som Lammhults Design Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 oktober klockan 15:45.

Lammhults Design Group skapar positiva upplevelser genom moderna inredningar för en global publik. Konsumentinsikt, innovation, design management och starka varumärken är grunden för koncernens verksamhet.