Scandinavian Eyewear tecknar licensavtal med Lexington, Oscar Jacobson och Pilgrim.

Scandinavian Eyewear, dotterbolag till Lammhults Design Group AB, utökar sin varumärkesportfölj och tecknar licensavtal med de tre skandinaviska varumärkena Lexington, Oscar Jacobson och Pilgrim. Lexington och Oscar Jacobson är nya aktörer på glasögonmarknaden men är, i sina kärnverksamheter, etablerade varumärken med starka positioner. Båda finns representerade i ett 20-tal länder. Pilgrim finns redan sedan tidigare på glasögonmarknaden och försäljning sker i ca 40 länder. Scandinavian Eyewears första Pilgrimkollektion lanseras i oktober 2009, medan Lexingtonbågar och Oscar Jacobsonbågar kommer att finnas i butik i augusti 2010. ”Vi är mycket nöjda med att ha fått möjlighet att teckna licensavtal med dessa fina varumärken. Genom att utnyttja vår kompetens och erfarenhet inom glasögonutveckling kommer vi att kunna presentera glasögonbågar med såväl hög kvalitet som design. Med Oscar Jacobson, Lexington och Pilgrim i varumärkesportföljen stärker Scandinavian Eyewear sin position på den internationella glasögonmarknaden” säger Joakim Brobäck, Affärsområdeschef, Scandinavian Eyewear. Scandinavian Eyewear har utvecklat glasögon sedan 1948 och förutom sitt klassiska varumärke Skaga har man i sin portfölj även varumärkena Efva Attling och Oscar Magnuson. Företaget har satt sin prägel på skandinavisk glasögondesign och är idag en av marknadsledarna i Norden. Lammhult den 8 oktober 2009 För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Rothstein, VD och koncernchef, Lammhults Design Group, 0708-839 898 Joakim Brobäck, Affärsområdeschef, Scandinavian Eyewear, 0705-906 035 Mer information finns på www.lammhults.com