• Landräddningen/

Inbjudan till presskonferens och lansering av ny unik trygghetstjänst: ”Landräddningen ökar tryggheten  och minskar isoleringen för utsatta”

Report this content

Nu lanseras Landräddningen – en nationell stödorganisation som genom ny teknik och frivilliginsatser erbjuder hjälp till behövande människor utanför hemmet. I samband med lanseringen av Landräddningen har Civilförsvarsförbundet, Sveriges Pensionärsförbund SPF och företaget Posifon, som utvecklar mobila trygghetslarm, nöjet att bjuda in media till presskonferens hos Sveriges Pensionärsförbund på Hantverkargatan måndagen den 6 maj klockan 10.30.

Bakom den ideella organisationen Landräddningen finns också exempelvis Högskolan i Borås och Hälsohögskolan i Jönköping samt flera ideella organisationer plus ytterligare samarbetspartners som bidragit till utvecklingen.

Vad: Offentliggörande av Landräddningen.
Var: SPFs Förbundskansli, Hantverkargatan 25, 8 tr, Stockholm.
När: Måndagen den 6 maj, klockan 10.30.

Landräddningen är en ideell rikstäckande organisation som genom frivilliginsatser erbjuder hjälp till behövande i situationer där den offentliga hjälpen inte behöver rycka in och där resurser ofta saknas. Med hjälp av modern teknik och frivilliginsatser ökar Landräddningen tryggheten och minskar isoleringen för behövande och utsatta grupper. Målet är att fler ska våga leva ett socialt och aktivt liv utanför hemmet.

Med på presskonferensen är bland annat Henrik Essunger, vd för Posifon och initiativtagare till Landräddningen, Anders M Johansson, generalsekreterare i Civilförsvarsförbundet, Gunnar Degerman, omvärldsanalytiker på Sveriges Pensionärsförbund och professor KG Rosén från Högskolan i Borås.

Osa till Linnea Jansson senast fredag den 3 maj, tfn 0706 04 53 31, (linnea.jansson@perspective.se)

För ytterligare information kontakta:
Lars Sjögrell, kommunikationsansvarig, Landräddningen, tfn 0702-69 53 00

Henrik Essunger, vd för Posifon, tfn: 0703-08 09 54
Anders M Johansson, generalsekreterare i Civilförsvarsförbundet, tfn: 0706-47 60 9,
Gunnar Degerman, omvärldsanalytiker på Sveriges Pensionärsförbund, tfn: 08-692 32 58 ,
Professor KG Rosén, professor på Högskolan i Borås, tfn 0733-72 22 02

Taggar: