• Lånekoll/

Lånekoll fortsätter sin resa till att bli marknadsledande på bolån - Alexander Gauffin blir ny CMO

Report this content

Under oktober månad tillträder Alexander Gauffin som ny Chief Marketing Officer för Lånekoll. Alexander kommer närmast från en roll som Account Director på kommunikationsbyrån MediaCom och har tidigare varit Account Manager på reklambyrån Scholz & Friends.

Lånekoll kommunicerade i samband med varumärkesbytet i juli sin nya strategi att etablera Lånekoll som den ledande plattformen i Norden för bolån. Bolaget fortskrider sina planer att erövra bolånemarknaden och för att aktivera sin marknadsföringsstrategi tillträder nu Alexander rollen som CMO.

- Sedan lanseringen av Lånekoll har vi fokuserat på att utveckla tekniska lösningar för

bolån och göra bolåneflödet helt digitalt. Nu har vi kommit tillräckligt långt i utvecklingen och är redo att aktivera vår varumärkesstrategi. Alexander kommer därför in i ett perfekt skede för att axla den rollen. Alexander har lång erfarenhet av marknadsföring och driva digital affärsutveckling och jag är övertygad att Alexanders bakgrund och affärsdriv kommer ha stor betydelse för Lånekolls utveckling av varumärke och affär, säger Pontus Holgersson, VD för Lånekoll.

- Lånekoll är ett extremt spännande bolag där man valt att satsa tungt på teknik för att förenkla och digitalisera bolåneerbjudandet. 25% av bolaget är utvecklare som jobbar dagligen med att förbättra tjänsten och pusha den framåt. Lånekolls erbjudande på bolån ligger i tiden och det känns väldigt inspirerande att få vara med på den resan säger Alexander Gauffin.

Alexander tillträde rollen som CMO den 1 oktober 2020 och blir samtidigt en del av Lånekolls Management Team.

För mer information, vänligen kontakta:

Pontus Holgersson, VD, Lånekoll, +46 734-22 33 31, pontus.holgersson@lanekoll.se

Alexander Gauffin, CMO, Lånekoll, +46 734-74 78 29, alexander.gauffin@lanekoll.se

www.lanekoll.se

Lånekoll är en digital tjänst för att utvärdera, bevaka och förbättra dina bolån, privatlån och kreditkort. Målsättningen är att låta kunder enkelt, snabbt och kostnadsfritt konkurrensutsätta och hitta sitt bästa låneerbjudande. Genom att blanda smart teknik och expertis digitaliserar och demokratiserar vi lånemarknaden. Läs mer om Lånekoll på www.lanekoll.se