Lånekoll ingår samarbete med fastighetsmäklaren ERA

Report this content

Låneförmedlaren Lånekoll som fokuserar på att hjälpa privatpersoner att upphandla bolån mellan flera banker startar rikstäckande samarbete med fastighetsmäklaren ERA. Samarbetet medför att ERA får ett ännu starkare erbjudande till sina kunder, samarbetet rullas ut den 29 mars.

Lånekoll som är marknadsledande aktör i Sverige på bolåneförmedling startar samarbete med fastighetsmäklaren ERA om bolåneförmedling för spekulanter och bostadsköpare. Samarbetet innebär att ERA:s kunder kommer erbjudas personlig bolånevägledning samt kan upphandla bolån digitalt via Lånekoll.

- Sedan lanseringen av Lånekoll har vi fokuserat på att utveckla tekniska lösningar för bolån och bygga vår portfölj med starka partners. Att kunna vara delaktig att utveckla ERA:s bolåneerbjudande känns spännande och vi ser fram emot att kunna erbjuda våra tjänster till ERA:s kunder framöver säger Pontus Holgersson, VD för Lånekoll.

I dagsläget har Lånekoll sex etablerade bolånesamarbeten, SBAB och Skandiabanken är två av de stora aktörerna.

ERA, en av Sveriges ledande fastighetsmäklare, kommenterar samarbetet så här:

- Marknaden för fastighetsmäkleri utvecklas snabbt och för oss är det viktigt att kunna erbjuda en marknadsledande tjänst. Då bolån är en central del av bostadsköpet ser vi det naturligt att erbjuda och paketera ett bolåneerbjudande till våra kunder. Lånekolls bolåneerbjudande ligger långt fram och då Lånekoll dessutom delar vår syn på kundrelation, kundnöjdhet och att ta ansvar skapar förutsättningar för ett riktigt gynnsamt samarbete säger Jens Broström, Marknadschef ERA Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Pontus Holgersson, VD, Lånekoll, +46 734-22 33 31, pontus.holgersson@lanekoll.se

Jens Broström, Marknadschef, ERA Sverige, +46 704-67 39 29, jens@erasweden.com

Om Lånekoll

Lånekoll är en digital tjänst för att utvärdera, bevaka och förbättra privatpersoners bolån och privatlån. Målsättningen är att låta kunder enkelt, snabbt och kostnadsfritt konkurrensutsätta och hitta sitt bästa låneerbjudande. Genom att blanda smart teknik och expertis digitaliserar och demokratiserar Lånekoll lånemarknaden. Bolaget grundades 2014.

Om ERA Sverige

ERA Sverige är en del av den internationell fastighetsmäklarkedja ERA som finns i 35 länder med ca 1100 kontor och med över 33 000 fastighetsmäklare. I Sverige har man över 50 kontor och 100 anslutna fastighetsmäklare.