Lånero - En ny tjänst som jämför lån

Report this content

Lånero är en ny jämförelsetjänst för privatlån, snabblån och kontokrediter. Lånero grundades 2022 i Stockholm och hjälper människor att hitta det bästa lånet för deras behov.

“Vi erbjuder ett snabbt och enkelt sätt att jämföra lån bland över 90 långivare” säger en av grundarna.

På Lånero.se kan man bland annat jämföra långivares olika effektiva och nominella räntor, avgifter, löptider och vilken form av kreditupplysning som görs innan man beviljas lånet. Man kan se vad som passar sina egna behov bäst och vilka långivare som kan bevilja lån med de villkor man söker.

Lånero har samlat information om ett stort antal långivare som erbjuder privatlån, snabblån och kontokrediter i Sverige, inklusive SMS lån och lån med direktutbetalning. Genom Lånero har användare möjlighet att jämföra och välja lån från olika långivarna, se vem som äger långivare, öppettider, när långivaren grundades och vilka recensioner de fått runt om på nätet från kunder.

“För oss är användarvänligheten väldigt viktig. Vi har ett uttalat mål om att bli den bästa jämförelsetjänsten för lån 2023. Vi vill inte bara att man ska kunna jämföra lån och hitta långivare med lägst ränta utan även få information om direktutbetalning, ifall man kan få svar direkt på skärmen, vilka bankkonton långivaren betalar ut till, om man kan ta lån och signera med BankID osv.”

Lånero har också släppt en podcast “Lånero - Podd om privatekonomi” där nya avsnitt planeras släppas under 2023.

“Det är mycket information som inte finns tillgängligt på nätet som våra duktiga medarbetare på Lånero letat fram på andra sätt. I många fall har vi kontaktat de olika långivarna för att reda ut olika villkor - som till exempel om det finns betalningsfria månader eller om man kan ha en medlåntagare. Vårt motto är att alla ska kunna hitta ett lån som passar oavsett var man befinner sig i livet och oavsett inkomst eller kreditvärdighet.” avslutar medgrundaren av Lånero.