Länsförsäkring Kronoberg blir premiumpartner till Öster i Samhället

Report this content

Länsförsäkring Kronoberg blir ny Premiumpartner till Öster i samhället, och utökar därmed sitt engagemang i föreningen.

Länsförsäkring Kronoberg har under lång tid haft ett fint samarbete med Östers IF. Dels genom sitt engagemang i ungdomsturneringen LF Cup, som lockar 2 500 fotbollspelare från hela södra Sverige. Men också i LF Sommarlovscamp varje sommar vecka 33, en fotbollsskola för killar och tjejer i åldern 7-12 år.

Eftersom Öster och Länsförsäkring Kronoberg båda aktivt jobbar för ett socialt hållbart samhälle var det naturligt att kroka arm när initiativet Öster i samhället startades upp och bolaget har varit en partner sedan dess.  Genom att Länsförsäkring Kronoberg nu gå in som premiumpartner kan vi tillsammans fortsätta att utveckla verksamheten, vilket är oerhört glädjande för bägge parter.

Beatrice Kämpe Nikolausson, VD för Länsförsäkring Kronoberg:

– Vi har under flera år haft ett fint samarbete med Öster i samhället, som vi nu fördjupar. Det ger oss möjligheter att utveckla de fantastiska insatser som vi har påbörjat, men också att starta nya aktiviteter som får barn och ungdomar i rörelse, för att må bra, ha roligt tillsammans och förhoppningsvis leva sina drömmar.

– Vår målsättning är att fotboll ska vara för alla. Därför är det riktigt kul att vi på kort tid kan presentera vår tredje Premiumpartner för Öster i Samhället 2018. Det bevisar verkligen att vi gör mycket bra saker för samhället som våra partners vill vara en del av, säger Andreas Skagerlind, Försäljning- och Marknadschef Östers IF.

Vid frågor eller för ytterligare information kontakta:

Beatrice Kämpe Nikolausson, vd, Länsförsäkring Kronoberg, tel 0470-720023 eller beatrice.kampenikolausson@LFkronoberg.se

Sofia Ejlertsson Mårdh, hållbarhets- och kommunikationschef, Länsförsäkring Kronoberg, tel 0470-720068 eller sofia.ejlertsson-mardh@LFkronoberg.se

Andreas Skagerlind, Försäljning- och Marknadschef Östers IF tel 0721-674771 eller andreas.skagerlind@ostersif.se

Länsförsäkring Kronoberg är ett lokalt och kundägt företag som erbjuder både sak och- livförsäkring, banktjänster och fastighetsförmedling. På Länsförsäkring Kronoberg vill vi ge kunderna ekonomisk trygghet och en enklare vardag. Vi gör det genom att hjälpa kunderna att få full koll på sin ekonomi och genom att skydda allt och alla som betyder något för dem.