Länsförsäkring Kronoberg gör det igen – öppnar nytt kontor i Älmhult

Report this content

För två veckor sedan öppnade Länsförsäkring Kronoberg nytt kontor i Alvesta. Nu gör man det igen men denna gång med ett nytt kontor i Älmhult. På det nya kontoret erbjuds kunderna helheten inom Bank, Pension, Försäkring och Fastighetsförmedling.

– Vi ser en stor efterfrågan på helheten i vårt trygghetserbjudande och potential att tillsammans med våra kunder fortsatt växa i Älmhult. Både våra privat- och företagskunder uppskattar vår lokala närvaro och kunskap om den lokala marknaden, säger Beatrice Kämpe Nikolausson, vd Länsförsäkring Kronoberg.

Från och med den 21 mars hälsas både befintliga och nya kunder välkomna till Norra Esplanaden 6 i Älmhult. I de nya lokalerna erbjuds tjänster inom bank, pension, försäkring och fastighetsförmedling. Kontoret har öppet för bokade möten måndag till fredag samt spontana möten tisdag, onsdag och torsdag. På kontoret kan man även få hjälp att utföra digitala självservicetjänster.

– Som kundägt bolag vill vi finnas nära och tillgängliga för våra kunder. Här vet vi att behoven och önskemålen ser olika ut för olika ärenden. En del kunder vill kunna möta oss digitalt och andra fysiskt. Med det utökade erbjudandet på det nya kontoret i Älmhult skapar vi bättre möjligheter för det, avslutar Beatrice.

För ytterligare information kontakta:

Björn Leifland, kommunikations- och hållbarhetschef
bjorn.leifland@LFkronoberg.se