Sverige fjärde största fastighetsmäklare byter namn

Den 1 januari 2010 byter Sveriges fjärde största fastighetsmäklare, Länshem Fastighetsförmedling, namn till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Syftet med namnbytet är att i ännu större utsträckning dra nytta av Länsförsäkringars varumärke, som är ett av Sveriges starkaste varumärken. Namnbytet understryker och tydliggör att Länsförsäkringar erbjuder ett komplett utbud av bank- och försäkringstjänster i samband med bostadsaffärer.

– Från årsskiftet kommer vi också att heta det vi är och hela tiden varit. Steget är naturligt och gör det tydligare vad kunderna kan förvänta sig. Bostadsköpare och säljare har alltid behov av bank- och försäkringstjänster och därför samlar vi våra erbjudanden under samma varumärke, Länsförsäkringar, säger Nils-Erik Jidemo, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Länsförsäkringars fastighetsförmedling har sedan starten 2001 etablerat 100 bobutiker runt om i landet, varav hela 30 etableringar skett 2009. – Vår styrka är vår närhet och att vi ser till både köparens och säljarens alla behov av ekonomisk rådgivning före, under och efter bostadsaffären, säger Nils-Erik Jidemo. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har på bara några år vuxit till att bli Sveriges fjärde största fastighetsmäklargrupp mätt i antalet affärer. Ambitionerna är att ta ytterligare marknadsandelar och senast 2010 bli den tredje största fastighetsmäklargruppen i Sverige.