Länsförsäkringar Gävleborg öppnar möjligheten att teckna skogsförsäkring igen

Report this content

Med anledning av de skogsbränder som härjat i Gävleborgs län under sommaren valde vi den 17 juli 2018 att införa ett tillfälligt teckningsstopp på skogsförsäkring. Vi bedömer nu att risken för antändning och spridning av skogsbrand är betydligt lägre och därför häver vi stoppet från och med den 14 augusti 2018.

– Vi beslutade om teckningsstopp för att skydda våra befintliga kunder mot att de som saknade försäkring valde att försäkra sin skog endast när det var hög risk för att en skada skulle inträffa. Risken för nya skogsbränder är, enligt SMHI:s index för skogsbrandsrisk, på en betydligt lägre nivå nu än tidigare och därför öppnar vi möjligheten att återigen teckna skogsförsäkring, säger Marcus Lundgren, försäkringschef Länsförsäkringar Gävleborg.

Marcus Lundgren, försäkringschef Länsförsäkringar Gävleborg,
026-14 75 08, marcus.lundgren@LFgavleborg.se

Om oss
Länsförsäkringar Gävleborg är ett lokalt kundägt bolag som nära och enkelt erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att jobba för ett tryggt och attraktivt Gävleborg i hållbar tillväxt. Vi är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter.

Taggar: