”Lantbruket i framtiden” på Strandbaden

Report this content

Fredagen den 22 november arrangeras Lantbruksdagen för cirka 120 lantbrukare på Strandbaden i Falkenberg. Årets tema är ”Lantbruket i framtiden”.

Bakom arrangemanget står Länsförsäkringar, Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) och LRF Konsult.

- Tanken är att Lantbruksdagen ska vara en inspirationsdag för våra kunder, säger Maria Jahn - företagsrådgivare på Länsförsäkringar Halland.

Programmet pågår mellan 12.00 och 16.30 och innehåller bland annat:

• Inledning - Richard Westerlund, vd LRF Konsult
  • Lantbruket i framtiden - Anna-Karin Hatt, vd LRF
  • Hur får du pengarna att räcka i ditt företag & hur jobbar du framgångsrikt mot framtida mål? - Markus Forsbäck, lantbruksansvarig Länsförsäkringar  Bank och  Helena Silvander, vd Tillväxtbolaget
  • Företagande i praktiken - Lars-Inge & Anna Gunnarsson, mjölkbönder
  • Innovation inom lantbruksmaskiner - Patrik Myrelid, Lantmännen

Maria Jahn
Företagsrådgivare Länsförsäkringar Halland
Telefon: 035-15 10 32

Länsförsäkringar Halland – hallänningarnas bank- och försäkringsbolag Länsförsäkringar Halland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag under ett och samma tak. Vi ägs av våra kunder och kan koncentrera oss helt på deras bästa. Med ett av branschens starkaste varumärken arbetar vi varje dag för att skapa en trygg och skadefri vardag för hallänningarna. Vi drivs av vår värdegrund – Halländska, Hållbara, Hängivna - som också präglar vårt arbetsklimat och gör oss till en uppskattad arbetsgivare