Länsförsäkringar Södermanland förnyar företagsledningen

Länsförsäkringar Södermanland har anställt Erik Blomberg som ny chef för affärsområdet Bank och Liv.  Erik Blomberg kommer närmast från en tjänst som affärsområdeschef och segmentsansvarig företag på Sörmlands Sparbank. Christina Israelsson har tillträtt som ny ekonomichef, efter en internrekrytering.

Erik Blomberg tillträder sin tjänst som bank- och livchef på Länsförsäkringar Södermanland 10 september. Innan sin tid på Sörmlands Sparbank arbetade Erik Blomgren på SEB, de sista åren som kontorschef för SEB Södertälje. Han har tidigare varit försäljningschef för SEB Pension och Försäkring i mellersta Sverige.

- Jag är oerhört glad över vår rekrytering av Erik. Han har en gedigen och mångårig erfarenhet från bankverksamhet, som kommer att vara värdefull för oss. Vi är speciellt glada över att Erik dessutom har mycket god erfarenhet inom pensionsområdet, säger Anna-Greta Lundh, vd i Länsförsäkringar Södermanland.

Erik Blomberg kommer att ha sin kontorsmässiga placering i Eskilstuna, men kommer regelbundet även arbeta från kontoren i Nyköping, Katrineholm och Strängnäs.

- Länsförsäkringar Södermanland har ett oerhört starkt varumärke och ett helhetserbjudande som är unikt på marknaden. Jag ser fram emot att jobba med att få bank- och livverksamheten att utvecklas och växa och ser enorma möjligheter för hela bolaget, säger Erik Blomberg.

Christina Israelsson tillträdde som ekonomichef 21 augusti. Hon hade tidigare tjänsten som controller på bolaget.

- Christina kan redan bolaget efter sin tid som controller. Det ger trygghet och stabilitet när hon nu tar över som ekonomichef. Jag är mycket nöjd över rekryteringen av Christina, säger Anna-Greta Lundh.

Anna-Greta Lundh
, vd, Länsförsäkringar Södermanland