LF Sörmland lanserar smarta lås i trygghetstjänsten Alf – för en säkrare vardag

Trygghetstjänsten Alf introducerades nyligen av LF Sörmland och redan nu lanseras en tilläggstjänst med smarta lås.

- Vi är så stolta över att kunna erbjuda ytterligare en nyhet för ökad trygghet och bekvämlighet i hemmet. Med smarta lås tar vi verkligen ytterligare steg mot det uppkopplade hemmet som gör vardagen lite enklare och smidigare, säger Andreas Fahlstedt, chef över sak, affär och marknad.

Smarta lås kompletterar Alf Trygghetstjänst och ger fullständig kontroll över vem som har tillgång till hemmet via en innovativ app - Alf. Det går att låsa dörren utan att lämna soffan och att enkelt ge tillfällig access till exempelvis en vän eller hantverkare som behöver komma in i din bostad när du inte är hemma.

- Den här lösningen med smarta lås ger kunderna nya möjligheter. Dessutom kommer ”gamla problem” att helt undvikas i och med att man slipper paniken över borttappade nycklar. Säg till exempel att du får ett larm från Alf om misstänkt läckage i hemmet när du är bortrest. Då kan du ge en granne tillfällig access för att kontrollera situationen. Du kan också se när barnen kommer hem och går och släppa in dem på distans. Ett smart lås som är en perfekt lösning för dig som vill ha full kontroll och bekvämlighet, menar Andreas Fahlstedt.

Nyckelfunktioner i det smarta låset

Låset är enkelt att använda och kräver inte någon omfattande installation vare sig du bor i lägenhet eller hus. Du kan själv enkelt montera och koppla ihop det med appen. Det går att öppna dörren med kod, nyckelbricka eller fingeravtryck av dem som har getts tillgång. Genom att man har låset kopplat till Alf-appen kan man fjärrstyra låset, få notiser om vem som kommer och går, och säkerställa att ditt hem alltid är i trygga händer.

Fler funktioner kommer

Just nu ingår smarta enheter som vatten- och rökdetektorer, smarta kontakter, råd och tips från experter samt larmmeddelanden så att du kan förhindra skador i tid – allt det ingår i baspaketet som beställs på LFS.SE. Med tilläggstjänsten smarta lås finns möjlighet till ett extra bra skydd för hemmet.

- Vi har kommit en bra bit på vägen i att utveckla vår trygghetstjänst Alf men vi är långt ifrån färdiga. Det kommer att komma fler funktioner men de håller jag på ett litet tag, säger Andreas Fahlstedt lite hemlighetsfullt.

Om trygghetstjänsten Alf

Alf är LF Sörmlands nya innovativa trygghetstjänst som, med hjälp av uppkopplade enheter och smart teknik, hjälper till att förebygga och upptäcka skador i hemmet innan det är för sent. Tjänsten är designad för att skapa en tryggare vardag där allt sköts via en enkel app. Alf kommer att fortsätta utvecklas med nya tjänster och fler smarta enheter – allt med både trygghet och miljö i fokus. I tjänsten igår:

1. Smarta enheter: I baspaketet ingår smarta kontakter, vatten- och rökdetektorer utan kostnad. Vatten- och rökdetektorerna larmar med ljud, notis och SMS. Du kan även välja att skicka notifieringar till fler som grannar, vänner och släktningar. Då kan fler hjälpa till om larmet går när du inte är hemma. Du håller koll på ditt hem med hjälp av dina uppkopplade enheter i appen. Dessutom finns smart lås som tillägg för ökad trygghet och bekvämlighet.
  2. Råd och tips från experter: Vi har samlat över 200 års kunskap om att förebygga skador i Alf-appen. Kunskap som vi delar med oss av i form av råd och tips från våra experter. I appen får du även vädervarningar.
  3. Upptäck och förhindra skador i tid: Med hjälp av appens larmfunktioner kan skador upptäckas och förhindras i tid, vilket sparar både tid och pengar, samtidigt som du slipper omfattande reparationer. Bra för dig och bra för miljön.

Läs mer om våra smarta lås och beställ redan idag på LFS.SE. För en tryggare och mer bekväm vardag.

För ytterligare information/kontaktuppgifter

Andreas Fahlstedt
Chef Sak Affär och Marknad på LF Sörmland
Telefon: +
46 707 83 79 94
E-post: andreas.fahlstedt@lfs.se

Carolina Nilsson
Kommunikationschef LF Sörmland
E-post:
carolina.nilsson@lfs.se

Länk till Länsförsäkringars pressrum: https://www.lansforsakringar.se/privat/om-oss/press-media/

LF Sörmland är ett kundägt, lokalt och självständigt bolag. Vi ger sörmlänningar och sörmländska företagare möjlighet till utveckling genom vår nära service och vårt breda erbjudande inom sparande, lån, försäkring, boende, hälsa och pension. Genom vårt engagemang i samhället bidrar vi till ett hållbart liv för alla sörmlänningar. Vi ingår i Länsförsäkringsgruppen som består av 23 lokala länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar för all tid.

Taggar: