Sjundeklassare får känna på att volta med bil

Under perioden 10 september-13 september kommer vi, i samarbete med Sörmlandskustens räddningstjänst, polisen, ambulanspersonal, socialtjänsten och Nobina genomföra Skolans säkerhetsdagar för årskurs sju. Säkerhetsdagarna genomförs på Nyköpings brandstation. Här får eleverna chansen att lära sig om olika risker i samhället och hur de kan avvärjas eller åtgärdas.

På vår station informerar vi om säkerhet i bilen. Vi berättar om hur viktigt det är att använda säkerhetsbälte i bilen och hur mycket lösa föremål väger om de åker fram i rutan vid en krock. Eleverna får även möjlighet att känna på hur det känns att volta med vår specialbyggda voltbil - något som brukar vara mycket uppskattat och ge en tankeställare.

Vi är ett företag med stark förankring i vårt härliga Södermanland. Ett Södermanland som vi vill göra tryggare för alla åldrar. Genom vårt deltagande på Skolans säkerhetsdagar bidrar vi till öka säkerheten och minska skador, något vi är mycket glada, tacksamma och stolta över.

Charlotte Elisson, kommunikationschef, Länsförsäkringar Södermanland, 0155-48 44 08 eller 070-733 04 29 eller Martin Halldin, projektledare Skolans säkerhetsdagar, Länsförsäkringar Södermanland, 0155-48 41 19.