Tavelauktionen gav 80 000 kr till Mira

LF Sörmlands tavelauktion på Näringslivsgalan i Nyköping till förmån för Kvinno- och tjejjouren Mira blev en succé. Konstnären Mimmi Scheibe målade tavlan under galans gång och många var med och budade när auktionen satte i gång. De med högst bud som vann tavlan var Crossfit Nyköping. Stort tack till er för en hedervärd insats.

I fredags då Näringslivsgalan gick av stapeln, var det även internationella kvinnodagen. Det ville LF Sörmland uppmärksamma med en tavelauktion där pengarna oavkortat skulle gå till välgörande ändamål. Den lokala och välkända konstnären Mimmi Scheibe målade tavlan live och deltagarna på galan fick möjlighet att ge bud. Det var många som var med och budade på tavlan och de som till sist vann budgivningen var Crossfit Nyköping.

Mimmi Scheibe har tidigare inte målat live och är väldigt nöjd med resultatet av både tavlan och budgivningen.

- Att med min konst få vara med och bidra till en fantastisk summa pengar till förmån för MIRA är inget annat än en stor ära. Kvällen blev helt magisk och nu får pengarna jobba där de verkligen behövs. Stort TACK till LF Sörmland för förtroendet och ett fint samarbete.

Att pengarna från tavelauktionen skulle gå till Kvinno - och tjejjouren Mira var en självklarhet. De arbetar sedan 1982 i Nyköping och Oxelösund för ett jämställt samhälle fritt från våld.

- Tack vare stöd från LF Sörmland, Nyköping och Oxelösunds kommuner och andra engagerade lokala verksamheter kan vi erbjuda våldsförebyggande stöd genom föreläsningar i skolor, stödsamtal till unga och vuxna utsatta för våld, och skyddat boende för kvinnor. Varje krona räknas och stödet stärker vår möjlighet att fortsätta erbjuda stöd och arbeta för ett jämställt samhälle. Stort varmt tack!

LF Sörmlands vd Lena Högfeldt var på plats och följde budgivningen med spänning.

- Att vi en kväll som denna, under internationella kvinnodagen, får hylla starka kvinnor och stärka utsatta kvinnor känns viktigt och glädjande. Det känns väldigt bra i hjärtat att det kommit något så gott ur det här initiativet. Vi är glada att auktionen blev så lyckad och att vi kan vara en länk i att bidra till Miras viktiga arbete. Företagarna i Nyköping har verkligen hjärtat på rätta stället.

Lena Högfeldt, verkställande direktör på LF Sörmland
telefon: +46 70 467 39 31, e-post: lena.hogfeldt@lfs.se

Maria Liljeblad, verksamhetsutvecklingschef på LF Sörmland
telefon: +46 73 599 72 50, e-post: maria.liljeblad@lfs.se

Press & media - Länsförsäkringar

Om oss
LF Sörmland är ett kundägt, lokalt och självständigt bolag. Vi ger sörmlänningar och sörmländska företagare möjlighet till utveckling genom vår nära service och vårt breda erbjudande inom sparande, lån, försäkring, boende, hälsa och pension. Genom vårt engagemang i samhället bidrar vi till ett hållbart liv för alla sörmlänningar. Vi ingår i Länsförsäkringsgruppen som består av 23 lokala länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar för all tid.

Taggar: