Alunda Plåt och Lack är ”Årets verkstad”

För andra året i rad har Alunda Plåt och Lack utsetts till Årets bilverkstad av Länsförsäkringar Uppsala. Verkstaden har samarbetat med Länsförsäkringar i 6 år och får högsta betyg vad gäller effektivitet, bemötande och kvalitet. För oss är det viktigt att snabbt och effektivt hjälpa våra kunder att få sin bil lagad. Alunda Plåt och Lack är alltid snabba och effektiva och har god kvalitet på sina reparationer, säger Ronny Printzell, gruppchef för motorskador på Länsförsäkringar Uppsala.

Utnämningen av årets verkstad är en följd av den klassificering av verkstäder som Länsförsäkringar genomförde under 2010. 24 skadeverkstäder i länet är klassificerade för utförande av säkra, korrekta och effektiva reparationer på bilar. Länsförsäkringar Uppsala har under året utfört över 400 kvalitetskontroller. Syftet är att se till att skadade bilar blir lika säkra efter en skada som före, en allt svårare uppgift i och med den avancerade teknik som finns i dagens bilar. Vid en krock påverkas säkerhetssystemet vilket ställer höga krav på de verkstäder som ska reparera bilarna. De måste ha kunskap om reparationsmetoder och teknik och ha rätt utrustning för att kunna genomföra reparationer på ett korrekt sätt. Bäst i klassen 2012 var alltså Alunda Plåt och Lack som är en av de 24 verkstäder som Länsförsäkringar samarbetar med.

Utmärkelsen Årets verkstad delades ut på den årliga verkstadsträffen där representanter från flertalet verkstäder deltog.

Effektivaste Klass 1 och Klass 2 verkstaden
Vid samma tillfälle utsågs även Upplands Motor till Effektivaste Klass 1-verkstad och Lindgrens Bil AB till Effektivaste Klass 2-verkstad. - Effektiviteten handlar om att ha ett väl fungerande arbetssätt som gör att tiden från att reparationen påbörjas till dess att kunden kan hämta sin bil är så kort som möjligt. Det gynnar såväl våra kunder som oss, avslutar Ronny Printzell.

Ronny Printzell, Skadegruppchef Länsförsäkringar Uppsala, 018-68 56 67
Karin Stenbrink, Kommunikationschef Länsförsäkringar Uppsala, 0730-82 55 60