Länsförsäkringar flyttar från skofabriken

Efter 19 år i den gamla skofabriken på Svartbäcksgatan 44 flyttar Länsförsäkringar Uppsala sitt huvudkontor till Fyrislund.

-Det var en milstolpe i företagets historia när vi flyttade in 1994 och med varsam hand förvandlade en q-märkt byggnad till en modern arbetsplats. Nu tar vi nästa steg och etablerar oss i Fyrislund  - ett av Uppsalas mest expansiva områden, säger Ann-Christin Norrström, Vd på Länsförsäkringar Uppsala.

Kraven på en modern arbetsplats förändras och det som passade verksamheten för två decennier sedan är inte samma som idag. Öppet kontorslandskap, fler bärbara datorer och trådlöst nätverk underlättar ett smidigt samarbete mellan avdelningar och funktioner, och möjligheterna till det ökar i  de nya lokalerna på Fyrisborgsgatan 4 .

Med denna etablering kompletterar företaget de två butikerna i centrala Uppsala på Drottninggatan 3 och Stationsgatan 14. Uppsala växer öster ut - det finns planer på bostadsbyggande längs Fyrislundsgatan mot Gränby och både fler företag och dagligvaruhandel  ska etableras i området.

-Det känns helt rätt att vi som ett lokalt och kundägd bolag finns med där Uppsala växer. Så var det när vi etablerade oss på Stationsgatan för drygt ett år sedan - stationsområdet har utvecklats och kommer att utvecklas ännu mer under de närmaste åren. Det är samma sak med Fyrislund,  säger Ann-Christin Norrström.

Det nya kontoret är mötesplatsen för företags- och lantbrukskunder och här finns även skadeavdelningen. Besöksadressen för privatkunder för bank, försäkring och fastighetsförmedling, är fortsatt Drottninggatan 3 och Stationsgatan 14.

På fredag håller kontoret på Svartbäcksgatan stängt, då alla medarbetare är i flyttagen.
-Under hösten har vi parallellet med ordinarie verksamhet rensat, arkiverat och packat. Alla medarbetare hjälps åt med flytten på fredag och på måndag ska allt vara på plats, avslutar Ann-Christin Norrström.

Ann-Christin Norrström, Vd Länsförsäkringar Uppsala, 0705-16 05 83