Länsförsäkringar har de mest nöjda kunderna inom sakförsäkring

Årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) för försäkringsbolag visar att Länsförsäkringar har de mest nöjda sakförsäkringskunderna bland såväl privatpersoner som företag.

Länsförsäkringars resultat för sakförsäkring företag hamnade på 74, 8 vilket var en förbättring med 1, 7 enheter från föregående år. Motsvarande resultat för sakförsäkring privat var 76, 5 vilket är en höjning med 1, 5 enheter från föregående år.

SKI’s undersökning visar att proaktivitet och kontakt är nyckeln till nöjda sakförsäkringskunder. Det gäller också en bra skadereglering. De som lyckas med kontakten med kunderna både vid skada och utan, är de som också har de mest nöjda och lojala kunderna.
-Vi på Länsförsäkringar har jobbat mycket med dessa frågor och det är glädjande att våra kunder är nöjda med oss - det bästa betyg ett kundägt bolag kan få, säger Mats Hallberg, Försäkringschef på Länsförsäkringar Uppsala.

Läs mer om årets SKI-undersökning för försäkringsbolagen här:

www.kvalitetsindex.se

Mats Hallberg, Försäkringschef på Länsförsäkringar Uppsala, 070-568 56 76