Länsförsäkringar har de mest nöjda kunderna inom sakförsäkring

Länsförsäkringar har återigen de mest nöjda sakförsäkringskunderna bland såväl privatpersoner som företag. Andraplatsen för bilförsäkring på privatmarknaden behålls för sjätte året i rad. Det visar årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) för försäkringsbolag.

Länsförsäkringars betyg på kundnöjdhet för sakförsäkring privat hamnade på 75,2. Motsvarande resultat för sakförsäkring företag var 74,7 och för bilförsäkring privat på 75,4.

– Vi erbjuder våra kunder en helhet av bank- och försäkringstjänster. Att jobba lokalt där kunderna finns är extra viktigt. Det gäller särskilt skadereglering som är en av våra framgångsfaktorer. Att vi som är kundägda har kundens bästa framför ögonen och alltid levererar med en hög servicenivå är en konkurrensfördel. Det är årets SKI ett kvitto på, säger Ann-Christin Norrström, Vd Länsförsäkringar Uppsala.

Läs mer om årets SKI-undersökning för försäkringsbolagen här:

www.kvalitetsindex.se

För mer information, kontakta gärna:

Ann-Christin Norrström, Vd Länsförsäkringar Uppsala