Ny vd för Länsförsäkringar Uppsala

Ulrica Hedman blir ny vd för Länsförsäkringar Uppsala i december, då nuvarande vd Ann-Christin Norrström går i pension.

Ulrica började inom länsförsäkringsgruppen 2007 och arbetar idag inom Affärsenhet Sak på Länsförsäkringar AB i Stockholm. Före det hade Ulrica olika ledande befattningar inom Trygg Hansa.

– Med 16 år i branschen, varav 14 i ledande befattning, har Ulrica en gedigen kunskap inom försäkring från både länsförsäkringsgruppen och andra bolag. Det tillsammans med god kunskap om vår bolagsgrupp, vår ägarform och vårt varumärke ger Ulrica en bra plattform för rollen som vd för Länsförsäkringar Uppsala, säger Björn Sundell, styrelseordförande för Länsförsäkringar Uppsala.

– Efter några år med produkt- och affärsutveckling, ser jag ser fram emot att få jobba nära kunderna på den lokala marknaden. Uppsala är en ”framtidsort” som växer kraftigt, vilket ju ger goda möjligheter för Länsförsäkringar Uppsala att växa i hela länet, säger Ulrica Hedman.

Ulrica bor i dag i Stockholm med man och två barn och flyttar till Uppsala i samband med att hon tillträder tjänsten.

Björn Sundell
Styrelseordförande Länsförsäkringar Uppsala