Pierre Schuster till Länsförsäkringar Uppsala

Pierre Schuster  blir chef för affärsområde Försäkring och pension på Länsförsäkringar Uppsala och tillträder tjänsten i januari 2020. Pierre Schuster är idag chef för Företagsmarknad på Trygg-Hansa Sverige.

-Länsförsäkringars starka varumärke och höga kundnöjdhet är något jag alltid känt både ödmjukhet och respekt inför. Jag tror att det hänger starkt ihop med att vara ett kundägt bolag och att man verkar nära kunden på den lokala marknaden. Det blir väldigt spännande att nu få vara med och utveckla försäkringsverksamheten i ett sådant sammanhang, och inte minst erbjuda kunderna helheten i en trygg vardagsekonomi tillsammans med bankverksamheten.

-Länsförsäkringar Uppsala verkar på en fantastisk tillväxtmarknad - allt fler  människor flyttar hit och företag vill etablera sig här. Med över 170 års erfarenhet av att hjälpa kunder till trygghet och med ett stort engagemang i det lokala samhället, vill vi växa med marknaden.  Pierres gedigna erfarenhet från branschen och även hans stora engagemang i hållbarhetsfrågor blir en värdefull tillgång för vår utveckling  framåt, säger Ulrica Hedman, vd Länsförsäkringar Uppsala.