Länsförsäkringar Västernorrland blir LF Västernorrland

Nu börjar Länsförsäkringar Västernorrland använda LF som kommunikativt namn.
– Namnet LF är lättare att koppla till hela vår verksamhet som inte bara handlar om försäkring, säger Mikael Bergström, vd för LF Västernorrland.

LF är redan idag en vedertagen förkortning av Länsförsäkringar och används av både kunder, media, branschen och medarbetare. Genom ett utökat användande av LF blir varumärket bättre anpassat för digitala kanaler, då man slipper ä och ö i namnet. Det blir också enklare att koppla namnet till alla affärsområden som förutom försäkringar inkluderar även bank, pension, trygghetsrådgivning och skadeförebygg.

– Vårt utbud har förändrats med tiden. Förr var det bara försäkringar, men nu har vi drivit bank sedan 1996 och mycket mer än så. Det är både viktigt och roligt att ha ett varumärke som möter vår framtid. Visuellt har vi redan börjat använda logotypen och namnet i vårt lokala reklammaterial och på vår webbplats, säger Mikael Bergström, vd för LF Västernorrland.

Symbolen i Länsförsäkringars varumärke förblir orörd och namnen LF och Länsförsäkringar kommer båda att användas framöver. Förändringsresan är gruppgemensam inom Länsförsäkringar och sker successivt i majoriteten av de olika länsbolagen i landet. Juridiskt kommer namnet fortfarande vara Länsförsäkringar.

Mikael Bergström
Vd
LF Västernorrland
mikael.bergstrom@lfy.se

Kommunikationschef/pressansvarig
LF Västernorrland

LF Västernorrland är ett av 23 lokalt förankrade och självständiga länsförsäkringsbolag. Vi erbjuder ett brett utbud av bank- och försäkringstjänster till privatpersoner och företag. I över 175 år har vi verkat i Västernorrland. Vi ägs av våra kunder och finns där de finns. Du hittar våra kontor i Härnösand, Sundsvall, Örnsköldsvik, Kramfors och Sollefteå. Från 2023 byter vi namn från Länsförsäkringar Västernorrland till förkortningen LF Västernorrland.

Läs mer om vår långa historia i länet: Vår historia - Länsförsäkringar (lansforsakringar.se)