Susanne Öberg från Bollstabruk ny styrelseledamot i LF Västernorrland

På årets bolagstämma valdes skogsägaren och egna företagaren Susanne Öberg från Bollstabruk in i LF Västernorrland styrelse.

Susanne är skogsägare och driver aktivt skogsbruket. Hon arbetar som ledarskapskonsult i egna företaget Leda Jämställt i Norrland AB. Vidare är hon ordförande i ekonomiska föreningen MR Norrland med cirka 600 medlemmar inom entreprenad, bemanning, jord och skog. Hon är också ordförande i MR Sverige som tillhandahåller plattformar för certifiering, IT, ekonomi och HR för de tretton maskinringarna i Sverige och Finland.

- LF Västernorrland är en välskött verksamhet med starkt varumärke i länet och en fin relation till sina kunder. I ett kundägt, ömsesidigt bolag finns värden som är av större betydelse och som skapar nyttan bortanför vinstintressen. Det gillar jag, säger Susanne Öberg.

Hon fortsätter:

- Jag har mina rötter i, och verkar fortfarande inom, landsbygdens företagande. För mig är villkoren för de många mindre företagen som får länet att snurra viktiga. I min yrkesroll jobbar jag med jämställdhet utifrån ett ledarskaps- och hållbarhetsperspektiv vilket jag också tar med mig inte minst i det viktiga hållbarhetsarbetet med CSRD, som har allt större betydelse och kommer att växa.

LF Västernorrlands bolagsstämma hölls i år i Ånge och eftersom bolaget firar 180 år passade man också på att hålla ett tårtkalas på torget. På bolagsstämman valdes Susanne Öberg in som ny styrelseledamot med en mandattid på tre år, Sara Henriksson valdes om och Maria Cederberg avgick.

- Vi är glada att Susanne Öberg blir en del av vår styrelse. Med hennes bakgrund och kompetens kommer hon tillföra mycket till styrelsearbetet, säger Stig Högberg styrelseordförande i LF Västernorrland.

Stig Högberg
Styrelseordförande LF Västernorrland
Mobil: 070-207 56 93
E-post: stig.hogbergslantbruk@gmail.com

Susanne Öberg
Styrelseledamot LF Västernorrland
Telefon: 070-641 30 05
E-post: susanne@susanneoberg.com

LF Västernorrland är ett av 23 lokalt förankrade och självständiga länsförsäkringsbolag. Vi erbjuder ett brett utbud av bank- och försäkringstjänster till privatpersoner och företag. Sedan 1844 har vi verkat i Västernorrland. Vi ägs av våra kunder och finns där de finns. Du hittar våra kontor i Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Sundsvall och Örnsköldsvik. Från 2023 byter vi namn från Länsförsäkringar Västernorrland till förkortningen LF Västernorrland.