Länsförsäkringar Wasa Bank byter namn och blir Länsförsäkringar Bank AB

Länsförsäkringar Wasa Bank byter namn och blir Länsförsäkringar Bank AB I linje med Länsförsäkringars beslut att i all kundkommunikation endast kommunicera namnet Länsförsäkringar byter banken namn. Namnbytet är dock i bankens fall även ett byte av formellt bolagsnamn till Länsförsäkringar Bank AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Sören Ericson, VD Länsförsäkringar Bank 08-588 410 88 Olof Lundvall, informationsansvarig 08-588 415 75 Länsförsäkringar Bank Länsförsäkringsgruppen består av 24 självständiga länsförsäkringsbolag och Länsförsäkringar. Gruppen är dominerande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till cirka 27 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är cirka 10 procent. Inom gruppen finns även bank och fondbolag. Länsförsäkringsgruppen förvaltar tillgångar om cirka 160 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick 1998 till cirka 13 miljarder. Länsförsäkringar ägs av de 24 länsförsäkringsbolagen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00250/bit0002.pdf