Torbjörn Sjölander ny vd för Lantmännen Bygglant

Report this content

Torbjörn Sjölander har utnämnts till ny vd för Lantmännen Bygglant och tillträder den 1 december 2011. Torbjörn kommer närmast från en tjänst som regionchef inom Ragn-Sells.

Torbjörn är civilingenjör inom väg- och vattenbyggnad. Han kommer närmast från Ragn-Sells där han arbetat sedan 1999, de senaste tre åren som regionchef. Torbjörn har sedan tidigare mångårig erfarenhet från byggsektorn där han har verkat i olika roller, inom flera olika företag, bland annat Skanska.

– Det känns väldigt bra att vi lyckats attrahera Torbjörn till rollen som vd för Bygglant. Han har med sig kunskaper och erfarenheter från tidigare arbeten som kombinerat med ett omvittnat gott ledarskap kommer att vara till stor nytta för Bygglant, säger Monika Lekander, chef division Lantbruk.

– Jag ser verkligen fram emot att börja mitt uppdrag och träffa alla medarbetare och sedan tillsammans med dem bygga en organisation och verksamhet som ledning och ägare är nöjda med, säger Torbjörn Sjölander, tillträdande vd för Lantmännen Bygglant.

Lantmännen Bygglant ingår i division Lantbruk inom Lantmännen-koncernen.

Bild på Torbjörn Sjölander

För mer information, kontakta:
Monika Lekander, divisionschef Lantmännen Lantbruk, telefon 070-606 61 91

Fakta/Lantmännen
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på Lantmännens varumärken är Axa, Kungsörnen, Kronfågel, GoGreen, Hatting och Gooh. Lantmännen ägs av drygt 36 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, är verksamt i 18 länder och omsätter 36 miljarder kronor. Lantmännen har verksamhet i hela förädlingskedjan och vi tar ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www.lantmannen.com och www.lantmannen.se

Lantmännen Bygglant är inriktade på bygg- och energilösningar för det svenska lantbruket. Företaget samarbetar med ledande leverantörer i branschen och åtar sig allt från totalentreprenad till delentreprenad eller enbart som leverantör av utrustning och material. Företaget har huvudkontor i Örebro, men bedriver verksamhet runt om i Sverige. Lantmännen Bygglant har 70 anställda och en omsättning på 680 miljoner kronor. Läs gärna mer på www.lantmannenbygglant.se

Taggar: