Operakällaren direkt i kylen i Åre

Precis lagom till alpina VM, kan Skistars gäster förbeställa färdiglagad mat under konceptet ”Roomservice” i Åre. Maten laddas in i kylen eller levereras till dörren och är bara att värma.

Maten från Gooh är vällagad och nyttig, rätterna är tillagade efter recept från Stefano Catenacci, kökschef på stjärnkrogen Operakällaren. Varumärket Gooh samägs av Operakällaren och Lantmännen Axa. Och det är enkelt att tillaga maträtterna från Gooh. Varje rätt är försluten med en ventil på toppen. När maten är exakt rätt uppvärmd öppnar sig ventilen och en signal meddelar; klart! Satsningen i Åre är den första utanför Stockholms-området. I Stockholm finns 6 butiker på strategiska platser, mitt i stan och den 12 februari öppnas den 7:e butiken i Nacka.

För ytterligare information kontakta: Gooh! VD Lars Fins mobil 0709-27 80 00 eller e-post lars@gooh.se Fakta om Gooh Gooh har måltidsbutiker som säljer frukost,lunch och middag. Gooh startades hösten år 2005.
Gooh erbjuder måltider för alla tider på dygnet. Det finns ett 20-tal olika rätter varav många är nyckelhålsmärkta och har lågt GI-värde. För barn finns två särskilt framtagna barnportioner.
www.gooh.se

Om oss

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 8 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 33 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se/omlantmannen