Fredrik Krook ny marknads- och innovationschef på Lantmännen Doggy

Report this content

Fredrik Krook blir ny marknads- och innovationschef på Lantmännen Doggy. Han kommer närmast från tjänsten som vice president inom incontinence Care, MEIA, SCA Hygiene Products.

– Fredrik är en mycket skicklig och nytänkande strateg med hög ambitionsnivå. Hans gedigna erfarenhet av att leda och utveckla starka varumärken i närhet med innovation, kommer att stärka den fortsätta utvecklingen av Lantmännen Doggy. Jag är väldigt glad över att vi lyckats knyta Fredrik till oss, säger Anette Rosengren, vd på Lantmännen Doggy.

– Det känns spännande och utmanande att gå in i rollen som ny marknads- och innovationschef på Lantmännen Doggy. Hund och kattmat är för mig en helt ny kategori, där kunden dessutom är sexbent, säger Fredrik Krook.

Fredrik Krook kommer närmast från tjänsten som vice president inom incontinence Care, MEIA, SCA Hygiene Products, där han ansvarade för SCA:s etablering och introducering av inkontinensprodukter på den indiska marknaden. Han har tidigare arbetat som bland annat nordisk marknadschef för Libero och trade marketing manager för SCA babysortiment med varumärken som Libero, Up&Go, Johnson’s Baby och Natusan.

Fredrik Krook tillträder den nyinrättade tjänsten på Lantmännen Doggy i januari.

För mer information, kontakta gärna:
Anette Rosengren, vd Lantmännen Doggy
mobil: 0702 99 59 50
anette.rosengren@lantmannen.com

Om Lantmännen
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 8600 svenska lantbrukare, har cirka 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter cirka 33 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www.lantmannen.se/omlantmannen

Taggar: