Vinnarna i Årets familjehund och Årets familjekatt är utsedda

Report this content

I tävlingarna Årets familjehund och Årets familjekatt ska mattar och hussar i hela Sverige skriva om sin hund eller katt i bloggen, ladda upp bilder eller länka in egna och andras hund- och kattfilmer från YouTube. 2010 blev tävlingarna succéer med tusentals medlemmar, spridda från över 250 städer i hela Sverige.  Linda och hennes portugisiska vattenhund Eddie och är nu korad som vinnare av Årets familjehund 2010 och Elin med sin huskatt Piratika är utsedd som vinnare av Årets familjekatt 2010.

Tävlingarna Årets familjehund och Årets familjekatt arrangeras av Lantmännen Doggy AB i samarbete med Folksam och tidningen Härliga Hund respektive tidningen Kattliv. Tävlingen pågick till och med sista september 2010. För att delta i respektive tävling 2010 skulle man registrera sig kostnadsfritt på www.familjehund.se eller www.familjekatt.se. Sedan gällde det att vara aktiv genom att skriva om sin hund eller katt i mikrobloggen, ladda upp bilder på hund eller katt eller länka in egna och andras hund- och kattfilmer från YouTube. Man kunde också kommunicera med andra medlemmar och fråga, tipsa, svara och hjälpa varandra. Alla medlemmar som tävlar kunde rösta på andras medlemmars djur, men inte rösta på sitt eget. Ju mer aktiv man var desto större var chansen att vinna. I tävlingens slutfas bedömde en jury deltagarnas insatser och valde en vinnare var av respektive tävling.

Tävlingarna blev snabbt succéer med tusentals mattar och hussar som medlemmar, spridda från över 250 städer i hela Sverige. Bilder och filmer har laddats upp bland medlemsprofilerna och mängder med kommentarer har skrivits till dem. Aktiviteten har också varit mycket stor under avdelningarna "Hundprat" respektive ”Kattprat” där medlemmar kommunicerat med varandra.

EDDIE VANN ÅRETS FAMILJEHUND 2010.

Linda deltog med sin portugisiska vattenhund Eddie och är nu korad som vinnare av Årets familjehund 2010.

Juryns motiveringen för Årets familjehund 2010 lyder:

”Eddie är en spontan och glad hund. Detta har matte fångat i både text, bild och på film. Bloggen är både underhållande och intressant skriven. Juryn har skrattat högt och ryckts med i berättelserna. Filmerna/bildspelen är genomarbetade och profilen visar hur aktiv matte är med sin hund. Eddie sammanfattar vi som en modern, kul och aktiv hund. Väl värdig att bli Årets familjehund 2010.”

Vinnaren hittar du här http://www.familjehund.se/eddie/

En kort intervju med vinnaren http://doggy.se/sv/red/familjehund2010/

Årets familjehund 2010 vinner bland annat presentkort på Doggy hundmat  för hela hundlivet**, försäkring för hund i Folksam för hela hundlivet** och prenumeration på tidningen Härliga Hund för hela hundlivet**. Mer information och tävlingens grundregler finns på www.familjehund.se

PIRATIKA VANN ÅRETS FAMILJEKATT 2010.

Elin deltog med sin huskatt Piratika och är nu korad som vinnare av Årets familjekatt 2010.

Juryns motiveringen för Årets familjekatt 2010 lyder:

”Piratika är en glad och lekfull kattjej. Hon har med matte uppfyllt det som är grunden för hela Årets familjekatt. De har verkligen varit aktiva på de mest upptänkliga sätt, bland annat i sin kontakt med andra medlemmar. Utöver det så har de bloggat duktigt och hon modellerar bra på bild. Piratika sammanfattar vi som en riktig piratprinsessa till katt. Väl värdig att bli Årets familjekatt 2010.”.

Vinnaren hittar du här http://www.familjekatt.se/piratika/

En kort intervju med vinnaren http://mjau.se/sv/red/familjekatt2010/

Årets familjekatt 2010 vinner bland annat presentkort på Mjaus kattmat  för hela kattlivet**, försäkring för katt i Folksam för hela kattlivet** och prenumeration på tidningen Kattliv för hela kattlivet**. Mer information och tävlingens grundregler finns på www.familjekatt.se

**För hela hund- repsektive kattlivet avses för den hund eller katt man har ställt upp med i tävlingen. Eventuell vinstskatt betalas av respektive vinnare.

För mer information kontakta gärna:

Jan-Olof Byström, brand & marketing manager, Lantmännen Doggy AB  jan-olof.bystrom@lantmannen.com Mobil 0709 34 75 15

Ann Andersson, marknadschef Djur, Folksam, telefon 08-772 83 60, 0708-31 64 81

Andreas Jerat, presschef Folksam, telefon 08-772 62 12, 0708-31 58 01

Fakta Lantmännen Doggy AB

Lantmännen Doggy är den största hund- och kattmatsproducenten i Sverige och har mer än ett sekels erfarenhet av djurmatstillverkning. Företaget lägger stor vikt vid produktutveckling för att även i fortsättningen ligga i framkant. Till sin hjälp har man bland annat hund- och kattpaneler. På Kennel Affection och kattgården Tassalyckan testar man hund- och kattmat på kräsna finsmakare. Om produkterna inte faller hundarna och katterna i smaken, börjar man om med utvecklingen av produkten tills alla är nöjda. 1995 blev företaget ISO 9001-certifierat och 2002 miljöcertifierades företaget enligt ISO 14001. Huvudkontoret ligger i Vårgårda där tillverkningen sker. Lantmännen Doggy har 160 anställda och omsätter cirka 520 miljorner kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com

Fakta Folksam Djur
Folksam har mer än 200 000 djur försäkrade. Ett nära samarbete med djurorganisationer, samt engagerade ombud och medarbetare som är experter på trygg och säker djurhållning, är starka framgångsfaktorer. Folksam Djurförsäkringar omsatte cirka 370 miljoner kronor 2008. Läs mer på www.folksam.se/djur

Taggar: