Snabblagat och nyttigt för hela familjen

Report this content

Kycklingköttbullar, kycklingburgare och salladskyckling. Kronfågel lanserar tre färdiglagade och frysta kycklingprodukter av svensk kycklingråvara med hög kötthalt och låg fetthalt. Med ny förpackningsdesign möter Kronfågel efterfrågan på nyttig och snabblagad vardagsmat.

Det nya frysta sortimentet består av färdiglagade kycklingprodukter som innehåller råvara från någon av Kronfågels 46 svenska gårdar. Det hälsosamma vita kycklingköttet är perfekt snabbmat att ha i frysen.

– På Kronfågel ser vi en stor efterfrågan på snabblagad men nyttig mat i vardagen, inte minst bland familjer. Nu kan vi erbjuda prisvärda färdigstekta eller grillade produkter med hög kötthalt som bara är att plocka fram ur frysen vid behov, säger Annicka Hultin, produktchef på Kronfågel som är ansvarig för att ha tagit fram produkterna.

Fakta om produkterna

• Kycklingköttbullar: Färdigstekta i påse 600 g, ca 50 kycklingköttbullar per påse
    (84 % kycklingkött). Cirkapris i butik 33,90 kr per förpackning.
  • Kycklingburgare: Färdigstekta i påse 600 g med 10 st kycklingburgare á 60 g
    (80 % kycklingkött). Cirkapris i butik 33,90 kr per förpackning.
  • Salladskyckling: Färdigrillad i påse 600 g. Cirkapris i butik 85 kr per förpackning.
    Till 100 g produkt används 105 g skinn- och benfritt kycklingkött.

Produktbilder finns att ladda ner på www.kronfagel.se

För mer information kontakta gärna:
Annicka Hultin, produktchef Lantmännen Kronfågel

Telefon: 072 - 241 42 04
annicka.hultin@lantmannen.com

Lantmännen Kronfågel är Nordens största kycklingproducent med marknadsledande positioner i Sverige och Danmark. Vi producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling under de starka varumärkena Kronfågel, Danpo, Ivars, Chicky World och Kronfågel Stinas. Tillsammans är vi ca 1400 medarbetare och har en omsättning på ca 3,3 miljarder kronor (2011). Vi ägs av Lantmännen som ägs av 35 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 38 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Det, kombinerat med att Lantmännen har verksamhet i hela kedjan från jord till bord, gör att vi kan ta ansvar för alla steg i kedjan. Läs gärna mer på www.kronfagel.se.

Taggar: