Lantmännen Maskin börjar sälja K-vagnen för grönyteskötsel och entreprenad

Lantmännen Maskin satsar vidare på produkter för grönyteskötsel och entreprenad. I produktprogrammet ingår redan kompakttraktorer, kompaktlastare och redskap för vägskötsel och snöröjning. Nu kompletteras sortimentet med vagnar från K-vagnen med kapacitet från 500 till 11 000 kg nyttolast.

Lantmännen Maskin satsar på helhetserbjudande även till kunder utanför det traditionella lantbruket med hela maskinkedjan för grönyteskötsel, vägskötsel och snöröjning.

K-vagnen finns i flera olika utföranden och storlekar anpassade för mindre kompaktmaskiner och traktorer upp till 100 hk. Vagnen finns med olika tippfunktioner, högtippande och trevägstippande. I Lantmännen Maskins sortiment ingår också dumpervagn, kranvagn, lövlastare och bevattningsvagn från K-vagnen.

K-vagnen är svensktillverkad och av hög kvalitet. Det finns ett brett standardsortiment men även kundunika lösningar kan levereras. Vagnarna säljs med 24 månaders garanti.

– Med K-vagnen kompletterar vi vår produktportfölj inom segmentet. K-vagnen passar bra ihop med Norcar, Kramer och LS, produkter som redan finns i vårt sortiment. Vi är därför mycket glada att teckna leverantörsavtal med Vagnsteknik AB, säger Peter Timischl, affärsområdeschef entreprenad Lantmännen Maskin.

K-vagnen tillverkas av Vagnsteknik AB i Karlshamn. De är marknadsledande inom sitt segment och har många års erfarenhet av vagnstillverkning. Sedan starten 1986 har mer än 8 000 vagnar och redskap tillverkats för kommuner, kyrkogårdsförvaltningar, bostadsbolag, golfbanor och entreprenörer.

–­ Lantmännen Maskin är en mycket bra återförsäljarkanal för våra produkter, och våra vagnar passar väl in i deras satsning mot vår primära målgrupp. Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete, säger Jörgen Ohlsson, vd Vagnsteknik AB.

Bild finns tillgänglig här: http://lantmannen.com/bildbanken

Vid frågor kontakta gärna:

Peter Timischl, affärsområdeschef entreprenad Lantmännen Maskin

Lantmännens pressjour:

Om Lantmännen Maskin
Lantmännen Maskin ingår i division Maskin som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland andra varumärkena Valtra, Fendt, Claas och Kuhn. Vi är cirka 740 anställda, har ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad och omsätter drygt 3 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannenmaskin.se

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 27 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda med verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www:lantmannen.se/omlantmannen

Taggar: