Lantmännen Maskin öppnar ny anläggning i Köping

Lantmännen Maskin satsar på en ny anläggning i Köping, som innefattar maskinförsäljning, reservdelsbutik och verkstad. Den 6 november invigs anläggningen av Lantmännen Maskins vd Jonas Arvidsson tillsammans med Lantmännens ordförande Bengt-Olov Gunnarson.

Etableringen i Köping är ännu ett steg i Lantmännen Maskins satsning på lokal närvaro. Även tidigare har bolaget varit representerat i Köping, men i mindre omfattning och med lokaler på två olika platser. Nu finns allt samlat under ett tak. Etableringen innebär också utökning av personalstyrkan.

– Vi har lyssnat på våra kunder och det känns fantastiskt roligt att den här satsningen äntligen blivit verklighet. Lantbruket är en vital del i bygden och vi har en stor tilltro till den gröna näringens framtid här i området, säger Tord Söderlund, regionchef, Lantmännen Maskin.

Från att ha haft kontor och verkstad i olika delar av Köping satsar Lantmännen Maskin nu på moderna och ändamålsenliga lokaler, något som också underlättar för personalen.

– Nu har vi en ljus och trevlig verkstad och en lagom stor butik. Det är också viktigt att alla funktioner samlas på ett ställe för att öka effektiviteten. Vi kan gemensamt diskutera viktiga frågor och snabbare lösa eventuella problem, säger Stefan Englund, säljare, Lantmännen Maskin, och tillägger:

– Vi hoppas på många kundbesök, det ska vara lätt att svänga inom Lantmännen Maskin och titta vad vi har för erbjudanden i butiken eller bara ta en kopp kaffe.

Även Lantmännen Lantbruks säljare har numera sitt kontor på anläggningen.

Den 6-7 november är det öppet hus och den officiella invigningen sker klockan 13.00 torsdagen den 6 november. Invigningen leds av Lantmännen Maskins vd Jonas Arvidsson tillsammans med Lantmännens ordförande Bengt-Olov Gunnarson.

För frågor kontakta gärna:

Jonas Fröberg, operativ chef Lantmännen Maskin, 010-556 97 03

Representanter från media är välkomna till invigningsceremonin. Anmälan görs till Anna-Lena Lindell, chef marknadskommunikation, anna-lena.lindell@lantmannen.com, tel. 010-556 01 19.

Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 32 000 svenska lantbrukare, har cirka 8 500 anställda, har närvaro i ett 20-tal länder och omsätter 33 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www.lantmannen.se/omlantmannen

Om Lantmännen Maskin
Lantmännen Maskin är ett av Lantmännens affärsområden och representerar bland annat varumärkena Valtra, Fendt och Claas. Lantmännen Maskin ansvarar för hela kedjan från inköp till försäljning. Lantmännen Maskin har cirka 730 anställda och ingår i division Maskin. Omsättning för 2013 uppgick till knappt 3 miljarder kronor. Läs gärna mer på: www.lantmannenmaskin.se