Anna Carlström ny medlemschef för Lantmännen

I dag, måndagen den 17 mars, tillträder Anna Carlström som ny medlemschef för Lantmännen. Anna Carlström kommer att ansvara för den nya enheten för ägarrelationer, som omfattar medlemsavdelningen och avdelningen för ägarkommunikation.

Anna Carlström är 44 år och har agronomexamen med ekonomisk inriktning. Anna har arbetat på Lantmännen sedan januari 2006 som ansvarig för ägarkommunikation. Innan dess var hon vd för branschorganisationen Svenska Ägg och hon har även arbetat för Svensk Fågel och LRF.

Tidigare medlemschef Lars Bring kvarstår som resurs på enheten för juridik.

Bild på Anna Carlström finns på www.lantmannen.com /Press & Media / Pressbilder / Porträttbilder / Medarbetare – gemensamma enheter

För frågor kontakta gärna: Anna Carlström, medlemschef Lantmännen, tel: 0706-99 11 35 Elisabeth Wallin Mononen, HR-direktör Lantmännen, tel: 0703-78 83 27

Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Bageri Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 42 000 svenska lantbrukare, har 13 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 36 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com