Eva Emrin presschef för Lantmännenkoncernen

Eva Emrin har tillträtt tjänsten som presschef för Lantmännen. Eva har varit tillförordnad presschef sedan maj 2007 kombinerat med tjänsten som informationschef för affärsområde Lantmännen Energi.

Eva är journalist och har studerat språk, medieteknik och journalistik i Uppsala, London samt Kalmar och har examen från Thames Valley University. Innan hon kom till Lantmännen hade hon en tjänst som informations- och pressansvarig för den regionala myndigheten Regionförbundet i Kalmar län. Hon har dessutom erfarenhet från dagspress, fackpress samt radio och tv.

– Mitt uppdrag är bland annat att samordna koncernens pressaktiviteter och inte minst bidra till att våra budskap når media. Det finns mycket intressant att berätta om Lantmännen, där vi har betydande verksamheter i hela kedjan från jord till bord, säger Eva Emrin.

Eva kommer att vara placerad på Lantmännens huvudkontor i Stockholm.

Bild på Eva Emrin finns att hämta på www.lantmannen.com / Press & Media / Bildbank

För frågor kontakta gärna: Per Strömberg, vd och koncernchef Lantmännen, tel: tel: 0703-85 11 91 Eva Emrin, presschef Lantmännen, tel: 0703-59 59 20