Handel med Lantmännens förlagsandelar har öppnat

Från och med idag, den 28 januari, finns Lantmännens förlagsandelar på Mangoldlistan.

Idag – den 28 januari – startar handeln med Lantmännens förlagsandelar på Mangoldlistan med kortnamn Lant 02. Aktuella kurser publiceras på Mangolds hemsida. Förlagsandelarna har en löptid på fem år och förfaller den 15 januari 2025.

I november förra året bjöds medlemmar, medarbetare och företag inom de gröna näringarna in att teckna förlagsandelar i Lantmännen. Intresset för emissionen var stort; emissionen övertecknades och Lantmännens styrelse beslutade om tilldelning om totalt 250 miljoner kronor.

Mer information finns på Lantmännens hemsida. För praktisk information om handel med förlagsandelar via Mangoldlistan, kontakta forlagsandelar@lantmannen.com. För orderläggning, kontakta din bank eller fondkommissionär.

Vid frågor från media, kontakta:

Michael Sigsfors,
tf. ekonomi- och finansdirektör, Lantmännen
E-post: michael.sigsfors@lantmannen.com

Lantmännens pressavdelning

Detta pressmeddelande är ej för offentliggörande, publicering eller distribution, helt eller delvis, direkt eller indirekt, inom eller till USA, Australien, Kanada, Hongkong, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd skulle vara olaglig eller kräva registrerings- eller andra åtgärder.

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se.