Lantmännen Fastigheter tecknar avtal med ICA i centrala Malmö

Lantmännen Fastigheter och ICA har tecknat avtal om en lokal i det nybyggda kvarteret Triton i Malmö.

Lantmännen Fastigheter har tecknat avtal med ICA om en Nära-butik på cirka 700 m2 i kvarteret Triton på Universitetsholmen i Malmö. Butiken öppnar under våren 2023.

– Vi har arbetat hårt och nära tillsammans med ICA för att hitta den optimala lösningen för denna citybutik. Det har varit ett utmanande och roligt uppdrag, som nu har resulterat i att vi knyter ett starkt varumärke till vårt nybyggda kvarter på Universitetsholmen i Malmö. Vi är glada att kunna välkomna ICA till vårt moderna ”gröna hus” och ser fram emot ett långsiktigt och bra samarbete, säger Petter Melin, regionchef på Lantmännen Fastigheter.

I kvarteret Triton får ICA ett mycket bra kommersiellt läge utmed Neptunigatan med sitt stora trafikflöde och butiken kommer att bli ett bra tillskott till områdets serviceutbud.

För ytterligare information kontakta:

Petter Melin, regionchef Lantmännen Fastigheter

Per Cismas, förvaltare Lantmännen Fastigheter

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.