Lantmännen Fastigheter tecknar avtal med Web Manuals

Lantmännen Fastigheter och Web Manuals har tecknat avtal om kontor i det nybyggda kvarteret Triton i Malmö.

Lantmännen Fastigheter hyr ut 1400m2 kontor till Web Manuals i kvarteret Triton på Universitetsholmen i Malmö. Tillträde sker vid halvårsskiftet 2023.
På Triton får Web Manuals ett mycket centralt och attraktivt läge ut med Neptunigatan, med gångavstånd till både Malmö Live och centralstationen.

– Vi har arbetat i nära samarbete med hyresgästen för att skapa en flexibel arbets- och mötesplats. Man får ett modernt kontor med en spännande och stilren arkitektur i ett av Malmös bästa lägen, som har utsikt över både stad och hav, säger Petter Melin, regionchef på Lantmännen Fastigheter.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna Web Manuals till vårt gröna hus och ser fram emot en långsiktig fin relation, fortsätter Petter Melin.

På ett av Malmös bästa lägen och med utsikt över både hav och grönska, kan vi erbjuda våra medarbetare den bästa grogrunden för att fortsätta frodas, växa och blomma ut, högst upp i Lantmännens gröna hus, säger Martin Lidgard, CEO och grundare av Web Manuals.

Det internationella SaaS bolaget, Web Manuals med huvudkontor i Malmö, fortsätter sin tillväxtresa och flyttar in i dubbelt så stora lokaler.

Vi vill skapa ett drivhus där tankar och idéer från våra medarbetare, kunder och partner kan korsbefruktas och blomstra. Med vårt nya kontor med solljus från alla väderstreck, finns verkligen de bästa förutsättningar för våra ambitiösa tillväxtmål, utvecklar Martin Lidgard.

Petter Melin, regionchef Lantmännen Fastigheter
E-post:
petter.melin@lantmannen.com

Lantmännens pressavdelning
Tel: 010 556 88 00
E-post:
press@lantmannen.com

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 55 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.