Lantmännen håller extra föreningsstämma

Lantmännens ordinarie föreningsstämma hölls den 7 maj i år. Nu bjuder Lantmännen in till en extrastämma, för att behandla inkomna motioner. Den extrainsatta föreningsstämman äger rum den 12 november kl. 10:00 och kan följas digitalt.

När Lantmännens ordinarie föreningsstämma hölls den 7 maj i år beslutades att de inkomna motionerna skulle behandlas vid ett senare tillfälle. Lantmännen anordnar därför en extra föreningsstämma den 12 november, kl. 10:00 – cirka 12:00.

Stämman äger rum på Lantmännens huvudkontor på Sankt Göransgatan 160A i Stockholm, där stämmopresidiet kommer att finnas på plats. Fullmäktige deltar i stämman via ett digitalt mötesverktyg (med tanke på rådande coronarestriktioner), på motsvarande sätt som vid årets ordinarie stämma. Övriga deltagare är välkomna att följa stämman via Lantmännens webbsida.

Mötesagenda:

• Stämmans öppnande samt anförande - Per Lindahl, Lantmännens styrelseordförande
  • Anförande - Per Olof Nyman, Lantmännens vd och koncernchef
  • Stämmoförhandlingar inklusive motionsbehandling
  • Övriga frågor

Webbsändningen av stämman kan följas här: https://www.lantmannen.se/vara-agare/stamma/. Anmäl dig gärna genom att mejla Lantmännens pressavdelning på press@lantmannen.com.

Lantmännens pressavdelning
Tel: 010 556 88 00

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.