Lantmännen höjer budet på aktierna i danska Hedegaard

Lantmännens koncernstyrelse har, efter samråd med dess finansielle rådgivare Danske Markets Corporate Finance (avdelning inom Danske Bank A/S), beslutat att lägga ett högre bud på aktierna i lantbruksföretaget Hedegaard A/S för köp av samtliga aktier i bolaget för 750 DKK per aktie. Tillägget till det tidigare budet om 740 DKK har godkänts av Finanstilsynet. Det formella budet har nyligen offentliggjorts.

För frågor kontakta gärna: Per Strömberg, vd och koncernchef Lantmännen, tel: +46 703 85 11 91 Carl-Axel Westlund, ekonomi- och finansdirektör Lantmännen, tel: +46 705 55 42 54 Arne Rantzow, affärsområdeschef Lantmännen Lantbruk, tel: +46 703 27 78 79

Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Bageri Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 42 000 svenska lantbrukare, har 13 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 36 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com