• Lantmännen/

Lantmännen Maskin inviger ny maskinanläggning – förbättrar utbud och servicemöjligheter för lantbruket i Sörmland

Lantmännen Maskin inviger ny maskinanläggning i Nyköping. Anläggningen blir Lantmännen Maskins största i Sverige, och kommer att innebära flera fördelar för den lokala lantbrukaren.

– Detta är en satsning som kommer att underlätta för lantbrukarna i Sörmland. Vi kommer att kunna erbjuda ett större utbud och förbättrade servicemöjligheter och förhoppningsvis kunna stödja lantbrukaren inför och under den viktigaste skörden på länge, säger Peter Annas, vd på Lantmännen Maskin.

Lantmännen Maskin erbjuder både försäljning och service av jordbruksmaskiner och redskap till lantbrukare i hela Sverige.

– Vi har löpande dialog med våra medlemmar – aktiva lantbrukare – hur vi bäst kan utveckla verksamheten och underlätta deras vardag. Satsningen på en ny maskinanläggning i Nyköping är ett exempel på förbättringar som vi nu genomför, säger Peter Annas.

Invigningen av nya maskinanläggningen den 3 maj inleddes med att Peter Annas, vd på Lantmännen Maskin, Arvid Lindgren, lantbrukare och distriktsordförande i Lantmännens distrikt Sörmland och platschef Mathias Jensen klippte bandet. Totalt besöktes invigningen av över 300 lantbrukare från hela Sörmland, en siffra som var högre än förväntat då dagen bjöd på strålande sol och utmärkt väder för att fortsätta med den försenade vårsådden.

Lantmännen presstjänst
E-postpress@lantmannen.com

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se