Lantmännen uppdaterar MTN-program och offentliggör prospekt, 2019

Lantmännens styrelse har beslutat att uppdatera sitt MTN-program – ett program som kompletterar Lantmännens befintliga upplåning. Finansinspektionen har idag godkänt och registrerat Lantmännens grundprospekt.

Styrelsen i Lantmännen ek för har beslutat att uppdatera sitt Medium Term Note-program. Med anledning av MTN-programmet har Lantmännens styrelse upprättat ett grundprospekt. Finansinspektionen har idag den 22 november 2019 godkänt och registrerat grundprospektet.

MTN-programmet är ett led i att bredda finansieringen och kompletterar Lantmännens befintliga upplåning. MTN-programmet utgör en ram inom vilken Lantmännen har möjlighet att löpande uppta lån i kronor eller euro med en löptid om lägst ett år inom ett vid varje tid högsta utestående nominellt belopp om tre miljarder kronor eller motvärdet därav i euro.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form här och på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) samt på begäran i pappersform på Lantmännens huvudkontor, S:t Göransgatan 160 A, 104 25 Stockholm.

För mer information kontakta gärna:
Michael Sigsfors, tf. ekonomi- och finansdirektör, Lantmännen
Jonas Christoffersson, Group Risk Management and Treasury Director, Lantmännen

Lantmännens pressavdelning

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se.