Lantmännens traineeprogram ett av de attraktivaste bland högskoleingenjörsstudenter

Karriärföretagens omfattande undersökning bland studenter placerar Lantmännens Graduate Traineeprogram som det fjärde mest attraktiva programmet.

– Vårt Graduate Trainee-program erbjuder unga talanger en unik resa under 15 månader, vilken ger dem möjlighet att utforska olika divisioner, marknader och funktioner. Genom arbetsrotationer på olika platser, utbildningsprogram, studiebesök med mera får våra traineer ovärderliga insikter och erfarenheter, förklarar Carina Eriksson, Manager Learning, Development & Graduate Trainee Program på Lantmännen.

Lantmännens fokus på hållbarhet, innovation och med verksamheter i hela värdekedjan erbjuds medarbetarna spännande karriärutsikter och möjligheten att göra verklig skillnad i samhället. Utmärkelsen understryker Lantmännens engagemang för att ge studenter och nyutexaminerade spännande karriärvägar inom olika inriktningar.

Något som ytterligare visar Lantmännens attraktionskraft som arbetsgivare är att företaget hade rekordmånga ansökningar till Graduate Traineeprogrammet.

Utmärkelsen stärker också företagets arbetsgivarvarumärke och anseende som en arbetsplats där studenter kan hitta unika möjligheter till karriärutveckling.

– Bakom den glädjande utmärkelsen ligger hela Lantmännenkoncernens gemensamma ansträngningar. Vi är mycket stolta över att vårt kontinuerliga arbete med att förbättra vårt traineeprogram och att vårt engagemang inom employer branding bland potentiella och befintliga medarbetare uppmärksammas, säger Linda Siljemark, Employer Branding Manager på Lantmännen.

Mer information

För mer information om Lantmännens Graduate Traineeprogram: https://www.lantmannen.com/trainee/Mer detaljer om de 15 mest attraktiva traineeprogrammen, läs mer hos Karriärföretagen: https://karriarforetagen.se/topp-15-traineeprogram-2024/

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 65 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.