Extended Capital Group garanteras nytt kapital

Extended Capital Group garanteras nytt kapital Den nyemission omfattande 150 miljoner kr som beslutades på Extended Capital Groups (under namnändring från Lap Power Holding AB) bolagsstämma, har garanterats till 50 procent av nuvarande storägare och ett garantikonsortium som sköts av Nordiska Fondkommission. IT Provider är en av de nuvarande ägarna som står bakom garantin. - Det känns bra att våra storägare visar sitt förtroende och ger oss den här ökade handlingsfriheten. Det här kommer att stärka våra möjligheter till nya förvärv inom e-handel business-to-business. Redan före sommaren räknar vi med att kunna presentera fler företag i vår portfölj, säger Jessica Staël von Holstein, vd för Extended Capital Group. Extended Capital Group koncentrerar sina investeringar helt till e- handelssegmentet businsess-to-business, vilket förväntas få en mycket snabb expansion det närmaste året. Om Extended Capital Group Extended Capital Group är ett riskkapital- och utvecklingsbolag med fokus på e-handel inom segmentet business-to-business. Bolaget är noterat på O- listan, Stockholms Fondbörs, under namnet Lap Power Holding AB, på väg att ändras till Extended Capital Group. I portföljen ingår för närvarande Freetel AB som marknadsför ett internetbaserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefon-användning. För mer information, var vänlig kontakta: Jessica Staël von Holstein, vd Extended Capital Group, 08-614 00 50 eller 070-230 34 54 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01240/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01240/bit0002.pdf