• LAP POWER/

Lap Power Holding AB blir riskkapitalbolag inom e-commerce med Jessica Staël von Holstein som VD Lap Power Holding AB blir ett unikt riskkapitalbolag inom business to business e-commerce. Bolaget kommer att förvärva, utveckla och förbereda företag med fungerande affärsmodell och stor utvecklingspotential för att kunna genomföra en separat notering eller en industriell försäljning när de är färdiga. I linje med den nya strategin byter företaget namn till eCommerce Capital Group AB, eCG. Verksamheten kommer att ledas av VD Jessica Staël von Holstein. Lap Power AB är det första bolaget i gruppen. Avsikten är att förvärva ytterligare bolag redan under våren. Bolagen kommer erbjudas tillgång till strategiska partners och samarbeten inom teknik, logistik, kundbaser samt kunskap om snabb nordisk och europeisk expansion och utveckling. - Vår förvärvsstrategi är att hitta dugliga e-commerceföretag i business to business segmentet. Vi kommer att förvärva bolag som redan har fungerade verksamhet och finansiera detta med kapital eller egna aktier. Genom att arbeta aktivt med bolagen skapar vi en god värdeutveckling för såväl bolagen som för eCGs aktieägare säger Håkan Ramsin, styrelseordförande i eCG. Jessica Staël von Holstein kommer från Cell Network. Jessica har en gedigen bakgrund från Internetbranschen, senast som utvecklingsansvarig för Cell Networks internationella expansion och tidigare som chef för Icon Medialab i Spanien. - eCG har en ny och bra affärsidé och det ska bli väldigt kul att bli pionjär inom en helt ny typ av noterade riskkapitalbolag säger Jessica Staël von Holstein, blivande VD för eCG. Styrelsen för eCG kommer inom kort att föreslå en extra bolagsstämma nyemission om 150 Mkr för att kunna finansiera uppbyggnad av den nya verksamheten och förvärv av nya företag. IT Provider kommer att teckna en andel om 22 Mkr i emissionen. eCGs helägda dotterbolag Lap Power AB kommer att fortsätta med försäljning av PC via Internet enligt den tidigare redovisade planen. IT Providers innehav i Lap Power Holding AB utgör 36,4 % av rösterna och 14, 9 % av kapitalet. Pressträff i dag klockan 12.00 på Hamngatan 13 hos IT Provider. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00370/bit0002.pdf